Hye

Hye..
Welcome to my space..
In my space here, i wanna share with you
about me, my life, and mine... :)
Im sorry because i will use
English + Malay = Rojak

so make sure u
understand what i wrote here

TQ

3/26/11

Cucoq ka, cucur ? !



di satu petang sabtu,
setelah penat memerah otak dari pagi hingga ke petang,
aku masuk ke bilik untuk merehatkan otak,
semasa sedang berbaringan,
c membe mengajak untuk masak cucur.

sambil2 menunggu membe atas turun dengan minyaknya,
kitorang baring2 dan sembang2,
macam biasa la, x sah kalau x ada gusti,

then, c membe dr atas pon trun,

seterusnya bermula la aktiviti masak memasak
di dalam bilik.

tepung, telur, gula, garam, air adalah bahan2 yang diperlukan.

ada yang kacau tepung + telur,
ada yang masukkan air,
ada yang masukkan garam
ada yang masukkan gula.

setelah puas mengacau mengadun segala campuran,
maka dipanaskanlah minyak.

aku hanya menjadi pemerhati dari atas katil.
hanya melihat gelagat diorang memasak.

ni Laa cucurnya yang sedang dimasak




dalam kesibukan c membe memasak,
bleh plak 2 orang membe ni
berperang muLuT..

"ni cucuR, bukan cucoQ"

"xbleh, dah terbiasa sebut, kalau sebut cucuR rasa macam skema je,
kalau cekodok lagi sedap ni"

"ee, kalau tempat aku, cucur ka, jemput2 ka, cekodok ka, sama jak"

"xLa, cucoQ mcam ni, cekodok tu guna pisang yang dilenyek2"
. . . . . . . . . .

"kawan, nak keropok !"

c membe pun mengambil keropok ganu

"bukan itulah, keropok cucuR tu"

"tu bukan keropok, tu serdak"

"xla, kitorang panggil keropok"

"serdak la"

hahaha~

perang perang dan perang


last2 siap jugak cucuR atau cucoQ ni . .

mana2 jak la membe2 ku,
cucoq ka cucur ka,
yang penting masuk perut suka hati
xpenting jugak nama tu,
yang penting makan happy2.


No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...